
STORM traint en coacht
Persoonlijk effectiviteit
Zit je niet lekker in je vel?
Heb je het gevoel dat je het altijd te druk hebt en nooit “klaar” bent?
Ben je vaak onzeker en kom je niet altijd goed op voor jezelf?
Bij de training persoonlijk effectiviteit gaan we op zoek naar datgene wat jou helpt om effectiever, sneller of prettiger om te gaan met jezelf en/of de omgeving. Persoonlijk effectiviteit kan zowel in groepsverband als individueel. We kijken naar diepere oorzaken waar bepaald gedrag en patronen vandaan komen om vervolgens ze om te buigen naar een voor jou prettiger gevoel.
- Time management
- Persoonlijk effectiviteit
- Assertiviteit
- Onzeker? Nou en!

“Misschien moet je jezelf eerst tegenkomen, voordat je het kunt zijn”

“Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen”
Teamtraining
Zijn er allemaal eilandjes binnen je team en is het gevoel van samenwerken ver te zoeken?
Zijn er conflicten al dan niet uitgesproken binnen je team?
Zou je willen dat je medewerkers elkaar meer aanspreken op elkaars gedrag zowel positief als negatief?
Zou je willen dat de IK-Bv’s verdwijnen en er 1 grote WIJ-BV komt met tevreden medewerkers?
Bij teamtrainingen gaan we kijken naar de kwaliteiten, valkuilen en uitdagingen binnen een team. Met behulp van het teameffectiviteit model onderzoeken we waar er disbalans is en waar het team in kan groeien. Ook kijken we naar teamdoelen en de aanspreekcultuur. Is deze met de mantel der liefde of zijn er juist onderlinge wrijvingen. En hoe geef en ontvang je op een respectvolle manier feedback. Tot slot kijken we met behulp met de karakterkleuren van Carl Jung naar alle aanwezige karakters binnen het team.
- Teamtraining 1+1=3
- Teamtraining met teambuilding activiteiten
- Feedback trainingen
Communicatietraining
Heb je regelmatig het gevoel dat de ander jou niet begrijpt?
Loopt de communicatie tussen de buiten en binnendienst niet altijd even lekker?
Lukt het je niet altijd om de boodschap overtuigend en duidelijk over te brengen?
Krijg je vaak weerstand en lukt het niet altijd goed hiermee om te gaan?
Bij communicatietrainingen gaan we achterhalen naar oorzaken van miscommunicatie of (wederzijds) onbegrip en reiken concrete handvaten aan om de communicatie te verbeteren. Dit kan interne en externe communicatie (naar de klant) zijn. Ook bij de training omgaan met weerstanden kan het handig zijn om te achterhalen met welk type weerstand je te maken hebt, zodat je je aanpak daarop kan afstemmen. Ook presentatietechnieken en overtuigingskracht/assertiviteit passen bij de communicatietrainingen. Vaak maken we gebruik van NLP-principes om nog beter te schakelen met je gesprekspartner.
- Effectief communiceren (basis)
- Effectief communiceren met NLP beginselen
- Omgaan met weerstand/klachten

“Een glimlach, een aanraking. Ja, ik spreek mijn talen”

“Het gras groeit niet harder door eraan te trekken”
Leiderschapstraining
Wil jij samen met je team gestelde doelen daadwerkelijk zien te bereiken?
Wil je weten wat je stijl van leidinggeven is en hiermee flexibel in kunnen spelen op dat wat de ander nodig heeft?
Wil je meer een motiverende leidinggevende zijn die durft te delegeren in plaats van een sturende leidinggevende die alles vast houdt?
Als leidinggevende van een team is het regelmatig zoeken naar wat heeft je team nodig of de individuen aan wie je leidinggeeft. En wat jij nodig hebt. We kijken naar je persoonlijke voorkeurstijl van aansturen en hoe je daarin kunt aanpassen indien nodig. Verder kijken we naar de verschillende medewerkersgesprekken die er zijn. Als leidinggevende in het middenkader is het soms lastig om die “tussenpositie” te hebben, hoe communiceer je naar boven en hoe communiceer je naar beneden.
- Praktisch Leidinggeven
- De meewerkende leidinggevende
- Het voeren van diverse medewerkersgesprekken
- Coach vaardigheden
Commerciële training
Wil je zorgen voor meerwerk maar je weet niet precies hoe je dat doet?
Moet de omzet omhoog?
Er wordt van je verwacht dat je meer doet met de verkoopsignalen die je krijgt van je klant, maar hoe doe je dat? Zowel telefonisch als “live”.
Bij de commerciële trainingen gaan we kijken naar hoe we op een natuurlijke authentieke manier de omzet kunnen verhogen voor de organisatie waar je werkzaam bent. Empathisch verkopen en/of adviserend verkopen is dan onze stijl en niet zozeer agressieve verkoop. Gaan voor een win-win situatie.
- Commerciele vaardigheden
- Empathisch verkopen
- Adviserend verkopen

“Soms kun je beter veelzeggend zwijgen, dan nietszeggend praten”

“Mensen zijn niet tegen jou, maar voor zichzelf”
Agressietraining
Ervaar je soms angst om “slecht nieuws” te brengen, omdat je bang bent voor de reactie?
Worden je klanten steeds mondiger en soms zelfs agressief?
Voel je je wel eens bedreigd?
Verlies je zelf je geduld wel eens bij sommige type klanten, terwijl je weet dat dit niet handig is?
Vind je het lasting om nee te zeggen?
Helaas hebben we steeds meer te maken met agressieve klanten of medemensen waar je als er op de juiste manier mee omgaat ervoor kunt zorgen dat de situatie niet verergerd en zelfs zorgt voor de-escalerend gedrag. Immers; gedrag beïnvloedt gedrag. We kijken naar de verschillende vormen van agressie: instrumentele en frustratie. Elke vorm vraagt een andere aanpak. Met behulp van een acteur oefenen we jouw persoonlijke “agressie” grens.
- Omgaan met agressie
- Assertiviteitstrainingen
- Het voeren van slecht nieuws gesprekken/nee verkopen
Telefoontraining
Vind je het lastig om via de telefoon snel een antwoord te kunnen geven en wordt je vooral overvallen door alle vragen van de klant?
Wordt van jou verwacht dat je iets doet met de meerverkoop signalen maar je weet niet precies hoe je dat doet?
Hoe zit het ook alweer met die etiquette regels aan de telefoon?
Hier kunnen we een onderscheid maken tussen “inbound” en “outbound” telefonie. Bij beide zijn er “etiquette” regels betreffende telefoneren en omgangsvormen. Ook kijken we naar “commercieel” telefoneren op een natuurlijke en niet dwingende manier die ook bij jou en je organisatie past.
- Professioneel en klantgericht telefoneren
- Commerciële vaardigheden aan de telefoon

“Als je praat herhaal je vaak wat je al weet. Als je luistert, leer je vaak iets nieuws”

“Luister naar het “fluisteren” van je lijf zodat het niet hoeft te schreeuwen”
Individuele coaching
Bij individuele coaching gaan we 1 op 1 aan de slag met een van bovenstaande thema’s. Dit kan zijn door middel van training on the job en/of individuele coachgesprekken.
Praktijktraining
Leer jij het meest van doen en ervaren? Dan starten we direct met jouw praktijkcases en vanuit daar krijg je handvaten/tips om met de situatie aan de slag te gaan. De hele dag “ouderwets” rollenspellen, heel snel en effectief. Dit kan gaan over allerlei onderwerpen waar jij tegen aan loopt.
Bij deze training gaan we meteen in de actie met praktijksimulaties. Jouw praktijkvoorbeelden komen voorbij, oefenen we en zien snel waar je ontwikkelpunten liggen. We draaien het om, eerst zien, dan aansluiten met concrete tips en handvaten. Deelnemers gaan altijd enthousiast weg uit deze training. Vandaag geleerd, morgen toe te passen.
Deze training wordt in samenwerking gegeven met Marloes Swinkels van LoesLiveLearn.

“Het is moeilijk om te falen, maar het is erger om nooit geprobeerd te hebben”
Verder……
– ALLE TRAININGEN ZIJN MAATWERK PASSEND BIJ UW ORGANISATIE.
– BORGING KRIJGT VEEL AANDACHT!
– NAAST NUTTIG MAG HET OOK ONTSPANNEN ZIJN