Training 1+1=3 is wederom een succes gebleken dit jaar, elke keer ervaren we zelf het 1+1=3 gevoel als we samenwerken. En dan heb ik het over LoesLiveLearn/Storm.
Bij deze het hele programma voor diegene die geinteresseerd is:
Wat hebben we te bieden?
Een praktijkgerichte actieve en leuke trainingsdag waarin deelnemers centraal staan en oefenen in praktijksituaties die ze lastig vinden, moeilijk vinden, uit de weg gaan of kunnen verwachten in de toekomst. We draaien het om, we starten met “doen” en vanuit daar reiken we vaardigheden aan en ontvangen deelnemers heel concrete bruikbare tips waar ze direct mee aan de slag kunnen.
Wie zijn wij?
Marloes Swinkels: eigenaar LoesLivelearn
Rianne Maas: sinds 2006 eigenaar van Storm Training & Coaching.
Waarom deze training volgen?
Je krijgt in korte tijd heel concrete tips en handvaten om prettiger en beter met werksituaties om te gaan. Dit kan gaan over omgaan met bepaalde type mensen, omgaan met je leidinggevenden/medewerkers/collega/directeur, onzekere gevoelens bij bepaalde situaties, grenzen stellen, nee durven zeggen, werkdruksituaties, alle vormen van agressie, werkdruk, onveiligheid in je werkomgeving en nog veel meer.
Marloes en Rianne hebben beide veel ervaring in het trainen en opleiden, ze werken veel samen en zijn dus goed op elkaar ingespeeld.
Bij deze vorm van samenwerking is 1 + 1 = 3 en dat zul je merken in de output van deze dag.
Relatief veel output voor weinig geld/tijd verlies (1 dag).
Hoe ziet de training eruit?
Doel: Deelnemers krijgen inzicht in eigen gedrag en krijgen handvaten in wat ze lastig vinden bij de ander, zichzelf of in een bepaalde situatie. Hierin gaan ze direct oefenen en experimenteren. Deelnemers krijgen concrete tips en handvaten mee.
Doelgroep: Als je niet houdt van lange theoretische dagen maar juist van concreet en actiegericht “leren” en bezig zijn, dan is deze training passend voor jou. Verder werk je met mensen (collega’s en of klanten) en ervaar je daarin wel eens dat je niet altijd begrepen wordt, of de ander jou niet altijd begrijpt. Doelgroep mag heterogeen zijn, alle soorten situaties zijn welkom. Iedereen leert van elkaar.
Resultaat: Zelfbewuste medewerkers die weten waar ze tegen aan lopen en wat ze eraan kunnen doen om dit zelf te beinvloeden/veranderen.
Aanpak: Deelnemers brengen zoveel mogelijk praktijksituaties in waarmee we direct gaan oefenen. Hiervoor zijn diverse vormen mogelijk: rollenspellen, videofeedback,, opnames, simultaan oefeningen groep, “roddel”oefening etc. Deelnemer is “zichzelf” en trainer speelt tegenpartij. Directe feedback volgt door andere trainer/groep.
Programmapunten:
- Inventariseren praktijksituaties
- Oefenen/simulaties
- Gerichte feedback na elke simulatie
- Handvaten/aanvullingen vanuit theorie
Aanvulling op de programmapunten: Uit ervaring weten we dat deelnemers meestal weg gaan met veel bruikbare tips en een gezonde gemotiveerde houding om daarmee aan de slag te gaan. Dit willen we vasthouden en doen dit door aandacht te besteden aan borging. Dit kan zijn contact met leidinggevenden, buddy systeem, interne coaches, “smart” afspraken met deelnemers of een combi van bovenstaande. Daarnaast maken we deelnemers bewust van onze gedachtegang: “zorg dat je beïnvloeder bent in plaats van slachtoffer” oftewel neem eigen verantwoordelijkheid.
Duur: 2 dagdelen (van ieder 3 uur).
Maximale groepsgrootte: 8 in verband met intensief oefenen en iedereen ruimschoots aan bod te laten komen.
Recente reacties